marți, octombrie 16, 2012

Întotdeauna am avut o afinitate pentru serialele/filmele cu outsideri şi de fiecare dată, cumva, ajungea să ma atragă şi modul în care se îmbrăcau, apatic şi dezinteresat. Primu show la care mă gândesc e Daria, mai ţineţi minte, desenele acelea de pe Mtv despre o liceeancă inteligentă, sarcastică şi puţin cam antisocială. Chiar dacă pe toată durata serialului a purtat aceleaşi haine, rămâne un fashion icon pentru stilul grunge al anilor '90, care a revenit la modă. 




În mod natural după Daria urmează Enid, personajul principal din Ghost World, care este ecranizarea unor benzi cult classic scrise şi ilustrate de Daniel Clowes. Ca Daria, Enid e rebelă şi ironică, are o abordare raw şi sinceră a stilului care provine dintr-o nepasare faţă de acesta, abordare ce face totul să pară firesc. Prin "totul" mă refer la combinaţiile excentrice, la modul în care experimentează, de la părul verde pâna la ţinute monocromatice. Chiar dacă filmul este vechi de 11 ani, pare de actualitate. Filmul e unul dintre preferatele mele, păstrează atmosfera şi autenticitatea benzilor desenate ( pe care le recomand de asemenea ) probabil tocmai din cauză că scenariul a fost scris tot de Daniel Clowes. Decorurile, cadrele, toate inspiră atmosfera verii într-un orăşel mic iar personajele sunt foarte bine conturate, atât cele principale cât şi cele secundare. Steve Buscemi joacă rolul lui Seymour care, chiar dacă e mult mai mare decât Enid, are aceleaşi interese ca ea şi împărtăşesc dezgustul faţă de oamenii din jurul lor, ajungându-se să se creeze o relaţie între cei doi. Un alt personaj foarte interesant este profesoare lui Enid de la şcoala de vară, Roberta, care este portretul tipic al unui artist, cu convingeri proprii ce nu pot fi zdruncinate dar care ajunge să o îndrăgeasca pe aceasta.




Am văzut filmul în 2006 iar în 2008 am fost plăcut surprinsă când am văzut noua colecţie Luella, inspirată de Enid a noastră. Luella Bartley : " It was about Thora Birch in Ghost World. A bit geeky and cartoonish. "

O selecţie cu ţinutele mele preferate din colecţie; îmi place în mod deosebit cromatica şi modul în care a combinat materialele şi patternurile şi simt că a prins foarte bine spiritul lui Enid, dar desigur într-o formă mai sofisticată. 



Şi binenţeles papucii. Toţi ! dar în mod special aceştia:


Şi înca ceva cu care am rămas după vizionarea filmului ( doar pentru că am o slăbiciune pentru Bollywood) este partea din deschidere, acel cântec indian cu care le-am înnebunit pe maicămea şi sorămea două Crăciunuri la rând:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu