duminică, decembrie 16, 2012

Duminica-n bucate


Personal, nu mănânc carne, lapte şi consum foarte puţine lactate, ouă, pâine albă sau alte lucruri pline de E-uri cu cu care din păcate suntem obişnuiţi.
Am început aceste schimbări în alimentaţi acum 7 ani de zile şi de atunci mă simt mult mai bine
şi lucru care îmi place cel mai mult e că m-am apropiat mai tare de bucătărie !
Îmi place foarte mult să gătesc şi îmi plac foarte mult ingredientele proaspete şi cât se poate de sănătoase.
Duminica-n bucate reprezintă o serie de postări ( una pe săptămâna, duminica preferabil :D ) în care o să prezint reţetele preferate şi verificate de mine.

Sunt mare fană paste (pesto, guacamole, pateuri, etc),
iar când am găsit mazare galbenă uscată nu am rezistat să o transform în pateu.

Pateu din mazăre galbenă

 Ai nevoie de:
  • 2 căni mazăre galbenă
  • 3-4 căţei de usturoi
  • 1 ardei iute
  • sare, piper
  • ulei de măsline, lămâie
  •  o mănă de frunze proaspete de busuic
  • apă
 Mod de preparare:
  După ce a fost lăsată la înmuiat, între 6-12 ore, mazărea se fierbe până când pare a fi destul de moale pentru a fi transformată în pastă. Înainte de a o utiliza las-o puţin să se răcească.
Pune într-un bol  mazărea, apoi adaugă şi restul îngredientelor. Eu folosesc capul de pireu de la blender pentru a face pasta.
Dacă ţi se pare că e prea gros, adaugă apă până atinge consistenţă dorită. 
Se serveşte pe pâine ( eu folosesc pâine uscată din seminţe de secară şi susan ). 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu